Ikonikus nevezetességek pöttyökben – az AR és a divatipar találkozása

A Louis Vuitton legújabb AR-projektje a japán művésznő, Kuszama Jajoi ikonikus pöttyeivel borítja be a világ nevezetességeit. A francia divatház legfrissebb együttműködése kortárs történetmesélésként fogható fel, melyben a divat, a képzőművészet és a technológia találkozik.

A Louis Vuitton és Kuszama Jajoi együttműködése máris bejárta a közösségi média platformokat, most pedig a leghíresebb nevezetességeket mint a párizsi Eiffel toronyot,  a new yorki Szabadság-szobrot vagy a londoni Tower Bridge-et borítják be az ikonikus pöttyökkel az AR segítségével.

Az AR (augmented reality), azaz a kiterjesztett valóság a valóság bővített változata, amelyet olyan technológia segítségével hoznak létre, amely digitális információkat helyez el egy eszközön keresztül megjelenített képen.

A kampányt a Snap Landmarker Lenses által keltették életre, amely lehetővé teszi a Snapchat felhasználók számára, hogy valósághű digitális átfedéseket lássanak bizonyos építészeti nevezetességeken. Egyes városokban a Snapchat alkalmazáson vagy a Louis Vuitton oldalán keresztül a felhasználók előtt lévő nevezetességet kiválasztva megjelennek Kuszama piros, sárga, kék, zöld és fehér pöttyei a képernyőn.

Louis Vuitton X Yayoi Kusama Pop Up – Soho on Louis Vuitton

„Valami olyasmit akartunk létrehozni, amely hatalmas léptékű, és amelynek hatalmas jelentése is van: a világ legnagyobb nevezetességeinek és műemlékeinek megfestése egyben állásfoglalás is, ugyanúgy, ahogy a Louis Vuitton butikjainak és üzleteinek megfestése is. A Louis Vuitton és a Kusama csapata így mutatja meg az online és az offline közötti hidat; digitálisan festik a pontjaikat a való világra” – mondta Geoffrey Perez, a Snap luxusért felelős vezetője a Vogue Businessnek.

Odegnál Bettina

Kiemelt kép forrása: Vogue Business